Aidn

Prisvinnende design og brukervennlighet

Hvis du gikk glipp av det, ønsker å se det igjen eller dele med noen, kan du se opptaket ved å klikke på knappen under.

Her finner du en oversikt over spørsmål og svar som dukket opp i webinaret.

Hvordan definerer dere de viktigste måleparametrene i valideringsfasen?
Vi definerer måleparametrene i samarbeid med tjeneste- og produktteamet. Hensikten er å forbedre kvaliteten og støtte behovene til teamene våre, slik at vi kan ta datadrevne beslutninger.

Deler dere innsikt eller beste praksis som andre kan bruke, eller har dere planer om å gjøre det fremover?

Vi deler ikke alt, men vi forsøker å vise frem hvordan vi jobber med design og utvikling når vi deltar på relevante konferanser.

Vil Aidn ha funksjonalitet for arkiv, eller integreres med eksternt arkivsystem?
Aidn har ikke innebygd arkivkjerne, men integreres med kommunens arkiv, for eksempel via KS Fiks Arkiv.

Kan man hente ut rapporter for legemiddelstatistikk på tvers av avdelinger eller kommuner?
Ja, det kan man. Allerede i dag kan man hente ut rapporter basert på spesifikke legemidler og ATC-grupper, og sammenligne mellom avdelinger. Dette kan du teste selv i vår åpne demo. Vi vil også videreutvikle med flere valg etterhvert.

Vil det være mulig med videosamtaler med pasienter, og kan dokumenter, skjemaer og sjekklister sendes digitalt til dem?
Ja, begge deler kommer vi til å støtte fremover. Alt vil være trygt og tilgjengelig gjennom Mitt Aidn, med BankID for innlogging. Har du noen spesifikke skjemaer i tankene? Send en mail til support@aidn.no

Leverer dere ferdige vedtaksmaler, eller lages disse av kommunen?
Vi leverer maler i Aidn, men kommunene har mulighet til å tilpasse etter egne behov.

Vil Aidn ha funksjonalitet for registrering og formidling av hjelpemidler?
Vi har allerede noen hjelpemidler inne, men formidling og logistikk er noe vi jobber med å løse – blant annet gjennom integrasjoner.

Kan eksterne søknader fra kommunens hjemmeside integreres direkte uten behov for manuell håndtering?
Vi har allerede lansert et digitalt søknadsskjema. Dette sendes direkte til Aidn, akkurat som vist fra Mitt Aidn.

Er pasientdata kun tilgjengelig for ansatte med spesifikke rettigheter, eller kan alle ansatte se informasjonen?
Godt spørsmål! I rapportene er data anonymisert, helsepersonell har kun tilgang til pasientnavnene man selv har i sin liste. Aidn bruker tjenestebasert tilgangsstyring.

Tilpasser dere Aidn for avdelinger med behov for spesifikke funksjoner, som PLO-meldinger og rekvirering av prøver?
PLO-meldinger og integrasjon mot Interactor er allerede på plass.

Hvordan håndterer Aidn konvertering av data fra eksisterende systemer for å sikre en trygg overgang?
Når det gjelder datakonvertering, avtales omfang og metode i samarbeid med kommunen. Vi har lang erfaring med konverteringsprosjekter, og jobber for at overgangen til ny løsning skal gå så raskt og sikkert som mulig.

Ble pleieplanen vist?
Vi gikk ikke så mye inn på pleieplanen denne gangen, men du kan teste det selv på https://www.aidn.no/demo. Vi lanserer snart en ny versjon av pleieplanen!